Collectwereld (met rechtspersoonlijkheid Champion Netherlands BV) is een 100% dochteronderneming van Nordfrim. Collectwereld volgt volledig het beleid van Nordfrim inzake de behandeling van persoonlijke gegevens van klanten en medewerkers. Het privacybeleid van Nordfrim is daarom integraal van toepassing voor Collectwereld. Waar onderstaand Nordfrim staat, kan Collectwereld of Champion Netherlands BV gelezen worden.
Doel
Een van Nordfrim’s hoofddoelstellingen is om het hoogste niveau van veiligheid voor klanten en medewerkers te handhaven, ook waar het gaat om het beschermen van persoonlijke gegevens.
Nordfrim wil u graag in heldere en begrijpelijke taal uiteenzetten hoe uw persoonlijke gegevens behandeld worden.
1. De opslag van persoonlijke gegevens bij Nordfrim
Nordfrim registreert en bewaart persoonlijke gegevens van klanten in haar webshops om orders en verzoeken van klanten uit te kunnen voeren. Persoonlijke gegevens worden opgeslagen op servers in Denemarken.
Dat betekent dat we namen, adressen, telefoonnummers en emailadressen opslaan in onze databases. Ook bewaren we facturen, credit nota’s en betalingsinformatie van onze klanten om een goede klantenservice te kunnen waarborgen als u gebruikt maakt van onze diensten.
Als u betaalt met creditcard of via iDeal wordt deze transactie verwerkt via een geauthoriseerde betalingsprovider. Dit bedrijf controleert de geldigheid van de kaart rechtstreeks bij uw bank. De betalingsprovider behandelt uw gegevens in overeenstemming met internationale veiligheidsstandaards zoals verstrekt door creditcard maatschappijen als Visa en Mastercard. De gegevens worden op een beveiligde manier verwerkt, Nordfrim heeft op geen moment toegang tot of beschikking over deze gegevens.
Credit card informative wordt alleen bewaard volgens gedetailleerde authorisaties. Betaalinformatie wordt verwerkt met betalingstokens, wat betekent dat ze beveiligd opgeslagen worden bij onze betalingsprovider, en niet bij ons.
Cookies: een cookie is informative over de gebruiker, in een .txt bestand, dat uitgewisseld wordt tussen de browser en de server. We gebruiken twee soorten cookies. In enkele van onze webdiensten worden ‘sessie-cookies’ gebruikt, zodat de juiste pagina’s naar de de juiste gebruiker worden verstuurd. Een sessie cookie is tijdelijk, en bestaat alleen zolang de browser window geopend is. Zodra de browser gesloten wordt, wordt het verwijderd door de browser. Voor Pop-ups en algemene webstatistieken gebruiken we permanente cookies, die op uw computer bewaard worden. Om onze websites te verbeteren en ontwikkelen wordt deze statistische informative gegenereerd om ons te vertellen hoe onze websites gebruikt worden. Dit zijn statistische gevens die samenvattend tonen welke paginas bekeken zijn, met welke browsers en hoe frequent.
2. Nordfrim’s gebruik van persoonlijke data
Nordfrim gebruikt uw persoonlijke data voor het volgende:
Nordfrim deelt uw gegevens met leveranciers als ze marketing materiaal versturen, en indien wettelijk vereist met daartoe gemachtigde overheidsinstanties. We delen alleen de gegevens die u heeft ingevoerd op onze websites.
Door in contact te treden met Nordfrim of met daaraan verbonden dochtermaatschappijen accepteert u de verwerking van uw gegevens zoals opgegeven in dit privacy beleid.
3. Nordfrims procedures voor het aanpassen en verwijderen van persoonlijke gegevens
Het is altijd mogelijk voor u om toegang te hebben tot de persoonlijke gegevens die we van u hebben geregistreerd. U kunt bezwaar maken tegen een registratie, in overeenstemming met de regels aangaande persoonlijke informatie. Als u klant bent van Nordfrim dan bewaren we uw gegevens zolang u bij ons aangemeld bent. Volgens fiscal regels moeten we gegevens 7 jaar bewaren. Vanwege mogelijke garantievragen moeten we gegevens 2 jaar bewaren.
Als u geen klant bent, bewaren we communicatiegegevens zolang dat nodig is voor dat geval.
De informatie die u ons verstrekt als u een gebruikersnaam en password aanmaakt voor onze diensten, wordt bewaard zolang uw gebruikersprofiel actief is. Daarna worden gegevens verwijderd uit onze backups na 30 dagen.
Als u zich registreert voor onze nieuwsbrieven, dan bewaren wij uw emailadres totdat u zich uitschrijft.
Om beschermt te zijn tegen virussen en andere digitale aanvallen, gebruiken we gangbare antivirus software en firewalls.
4. Werknemers van Nordfrim en hun benadering van persoonlijke gegevens
Mederwerkers die uw bestellingen en de klantenservice verzorgen, hebben toegang tot de geregistreerde gegevens. Om toegang te verkrijgen moeten medewerkers inloggen met een ID en password. Passwords worden elke derde maand vervangen. Zodra een werknemer het bedrijf verlaat, wordt diens gebruikersprofiel gedeactiveerd in het systeem.
De betreffende gebruikers hebben gedetailleerde informatie ontvangen over de regels met betrekking tot opslag en verwijdering van persoonlijke gegevens. Onze werknemers zijn bekend met de regels omtrent de behandeling van persoonlijke gegevens, en zijn uiteraard gebonden aan geheimhouding.
5. Verdere informatie
U bent altijd welkom om contact met ons op te nemen, schriftelijk of telefonisch via onze klantenservice op 010-820 0870. Onze openingstijden zijn op alle werkdagen van 09:00-17:00u.