Frequently Asked Questions - FAQ

  1. Hoe worden de bestellingen verzonden?
  2. Hoe kan ik betalen?
  3. Hoe weet ik of mijn order is ontvangen?
  4. Wanneer krijg ik mijn bestelling geleverd?
  5. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
  6. Kan ik mijn bestelling aanpassen, artikelen toevoegen of verwijderen?
  7. Hoe sluit ik een abonnement af?
  8. Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen of wijzigen?
  9. Waar kan ik meer details vinden van de aangeboden artikelen?
  10. Hoe kan ik een artikel terugsturen?
  11. Welke gegevens worden door Collectwereld over mij bewaard?
  12. Wat wordt bedoeld met ‘Veiling’?

1. Hoe worden de bestellingen verzonden?
Alle verzendingen worden via PostNL verstuurd, afhankelijk van de inhoud wordt het als pakket aangeboden, als aangetekende post of als briefpost. Omdat ons magazijn in Denemarken staat, wordt uw bestelling echter eerst met alle andere zendingen op pallets getransporteerd naar een sorteercentrum van PostNL waarna het als binnenlandse post verder verstuurd wordt.

2. Hoe kan ik betalen?
U kunt op onze website betalen via uw creditcard of via iDeal. Ook kunt u uw bestelling op rekening ontvangen en betalen met de bijgaande acceptgiro. Ook kunt u betalen met een Cadeaubon als u die in uw bezit heeft.

  • Creditcard of iDeal:
    Als u betaalt via creditcard of iDeal, dan worden alleen de artikelen afgerekend die op voorraad zijn; artikelen die in backorder staan worden niet berekend. Zodra deze artikelen nageleverd worden, krijgt u daarbij een acceptgiro voor de betaling.<
     
  • Cadeaubon:
    Als u een Cadeaubon van Collectwereld in uw bezit heeft kunt u uw bestelling daarmee betalen. Voer het cijfer in dat op de kaart staat. Als het saldo op de Cadeaubon niet voldoende is kunt u het verschil voldoen via een van de andere betalingsmethoden. Voor meer informatie over Cadeaubonnen klik hier

3. Hoe weet ik of mijn order is ontvangen?
Als u een bestelling via de webshop heeft ingestuurd, ontvangt u per e-mail onze bevestiging met ordernummer. Als u geen bevestiging heeft ontvangen, vragen wij u contact met ons op te nemen zodat wij dit voor u kunnen controleren. U kunt ons bellen op 010 - 820 0 870 of een e-mail sturen naar info@collectwereld.nl

4. Wanneer krijg ik mijn bestelling geleverd?
Bestellingen worden verwerkt in volgorde van binnenkomst. Zodra een order ontvangen is, wordt deze direct verpakt en verzendklaar gemaakt. Omdat alle bestellingen vanuit ons magazijn in Denemarken verzonden worden, bedraagt de levertijd circa 8 werkdagen. Lees hier meer over leveringen

5. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Omdat bestellingen via onze webshop vrijwel direct verpakt worden, is het meestal niet meer mogelijk een bestelling te annuleren. Wij adviseren om in het geval u een bestelling wilt annuleren ons direct te bellen, zodat we kunnen bekijken of dat nog mogelijk is. Als een bestelling al verwerkt is kan deze niet meer getraceerd worden. In dat geval dient u de levering af te wachten en het pakket voor eigen rekening te retourneren.

6. Kan ik mijn bestelling aanpassen, artikelen toevoegen of verwijderen?
Het is niet meer mogelijk een bestelling te wijzigen zodra u deze via onze webshop heeft verzonden. Wel heeft u het recht om artikelen te retourneren, waarbij de kosten van de retourzending voor eigen rekening zijn.

7. Hoe sluit ik een abonnement af?
U kunt op onze website een abonnement afsluiten op een onderwerp of gebied naar keuze, of via onze Klantenservice. Via uw abonnement ontvangt u regelmatige zendingen met postzegels van het door u gekozen onderwerp. Een abonnement is steeds tot wederopzegging, zonder opzegtermijn.

8. Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen of wijzigen?
U kunt een abonnement alleen telefonisch, per e-mail of per brief wijzigen of stopzetten, het is niet mogelijk dat zelf via onze website te doen. Uiteraard is er geen opzegtermijn van kracht, abonnementen kunnen steeds per direct beëindigd worden.

9. Waar kan ik meer details vinden van de aangeboden artikelen?
Als u meer informatie nodig heeft over de artikelen op onze website of in onze folders, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, hetzij telefonisch, hetzij per email.

10. Hoe kan ik een artikel terugsturen?
Als u niet tevreden bent met uw aankoop en u er liever van afziet, kunt u het altijd aan ons retourneren. Alle artikelen die we verkopen hebben een 14 dagen retourgarantie, ingaand vanaf het moment van afleveren bij u thuis. Alleen goederen die in hun originele staat zijn, kunnen echter worden geretourneerd. Zorg voor een goede verpakking en voldoende frankering. Omdat het retourzenden voor uw risico is adviseren wij een goede afweging te maken of u het aangetekend verzend of als normale postzending. Sluit een briefje in bij de zending met daarop uw gegevens en de reden van het retourneren.

11. Welke gegevens worden door Collectwereld over mij bewaard?
Om via onze webshop te kunnen bestellen moeten wij kunnen beschikken over uw naam, adres en e-mailadres. Deze gegevens en de gegevens over de aankopen die u bij ons doet worden gedurende 5 jaar bewaard volgens de actuele wettelijke bepalingen. Er worden geen gegevens verstrekt aan derden tenzij anders en vooraf vermeld.

12. Wat is een ‘veiling’?
Onze veilingsite geeft u de gelegenheid aantrekkelijke items te kopen voor de prijs die u wilt betalen. Een veiling op onze website is in feite hetzelfde als alle andere veilingen, met drie uitzonderingen:

  • Geen veilingkosten
  • Een langere looptijd per veiling
  • Volledige Teruggave garantie op alle artikelen in onze veilingen

Voer uw bod in als u een item heeft gevonden dat past in uw collectie.
Wees u ervan bewust, dat een bod op een veiling bindend is, en dat er verzendkosten bovenop de uiteindelijke koopprijs komen.

Atomatische biedingen
Automatische biedingen zijn eigenlijk hetzelfde als een commissionair in een veilingzaal de opdracht te geven namens u te bieden. U bepaalt het maximale bedrag dat u voor een item wilt betalen, en het Veilingsysteem voert uw bieding uit –steeds als een ander over u heen biedt, wordt er opnieuw geboden voor u zolang uw maximum nog niet is bereikt.

Met automatische biedingen plaatst de computer het bod voor u. U ontvangt een e-mail zodra ook uw maximum bod is overboden. Als dit gebeurt in de laatste minute voor het einde van de veiling kan het zijn dat dit bericht u niet meer op tijd bereikt. Het is daarom een goed idee, om in de laatste minuten van een veiling ook zelf mee te kijken.

Meer dan één persoon kan hetzelfde maximale automatische bod instellen. Daardoor weet u niet 100% zeker dat u het item gewonnen heeft, ook al is de uiteindelijke prijs precies uw maximale bod. Degene die als eerste een maximu bieding registreert wint het item dan. Het is dus belangrijk om als eerste uw maximale bieding vast te leggen!

Bovendien: stel dat een deelnemer een maximum bod doet voor 100 euro en een andere deelnemer biedt rechtstreeks (dus zonder maximum bieding) hetzelfde bedrag van € 100, dan wint degene met het maximum bod: deze bieding werd namelijk eerder geregistreerd. Het hoogste actuele bod is altijd zichtbaar in de biedgeschiedenis, waardoor u altijd weet of uw maximum bod er nog boven zit.

Als u de veiling wint, sturen we u een e-mail met gedetaileerde informatie. Als u wordt overboden terwijl de veiling nog loopt, sturen we u een e-mail zodat u de gelegenheid heeft om opnieuw te bieden. Als u wordt overboden in de laatste minute van een veiling kan het zo zijn dat u de e-mail niet meer op tijd ontvangt. Het is daarom een geode gewoonte om de laatste minuten van een veiling zelf ook mee te kijken.

Collectwereld houdt zich het recht voor een veiling voortijdig te beeindigen, te verlengen, te annuleren of alle informatie over een veiling object te verwijderen. Voor zover mogelijk laten wij dat vooraf weten.

Waarom toont de biedgeschiedenis meer dan één winnaar?
Voor enkele veilingen, verkopen we meer dan één artikel per keer, wat betekent dat meer dan één deelnemer bij hetzelfde item kan winnen. De biedgeschiedenis laat zien hoeveel deelnemers het hoogste bod hebben (dit wordt aangegeven met een groene achtergrond) en op die manier hoeveel items worden geveild. Het betekent ook, dat deelnemers een item voor verschillende prijzen kunnen kopen. Bij het gelijktijdig veilen van meerdere dezelfde items loont het dus als u snel biedt en daarmee als eerste een prijs vastlegt. U kunt maar één bod gelijktijdig hebben op een item, ook als er meerdere worden geveild. Zodra u een nieuw bod doet, vervalt het oude bod.

Kan ik mijn bod intrekken?
Alle biedingen die u plaatst, zijn bindend. Het is niet mogelijk een bod in te trekken terwijl de veiling loopt. Als u uw bod wilt annuleren nadat u het item gewonnen heeft, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op – wij doen ons best om dan te voorkomen dat het item naar u verzonden wordt. Mocht dat niet meer lukken, dan heeft u wel altijd het retourrecht; de retourkosten zijn echter altijd voor uw rekening.

Betaling en verzending
Tot 24 uur na het einde van de veiling kunt u nog betalen via de bevestigings email die we u sturen, waarna de zending meteen klaargemaakt wordt. Als u niet binnen 24 uur de betaling heeft gedaan via deze email, verwerken wij uw aankoop en ontvangt u een factuur bij de zending.

Is het mogelijk om meer dan één veiling item per zending te verzamelen?
Ja, het is mogelijk om alle veilingaankopen in één order te verzamelen en daarmee maar één keer verzendkosten te betalen. Dat kan op de volgende manieren:

  1. Zodra u een item wint in onze veilingen, krijgt u een email met een betaal link. Deze link bevat de items in het winkelwagentje  op de website. Ga dan nog niet door naar betalen! Ga terug naar uw email voor de volgende bevestigingsmail met link naar de betaling, en klik daarop ook. Daarmee wordt ook dit item aan uw winkelwagentje toegevoegd. U kun took andere items op onze website vinden en toevoegen. Daarna gaat u naar de ‘Kassa’ om af te rekenen.
  2. U kunt ook inloggen op www.collectwereld.nl. Klik op ‘mijn paginas’ bovenaan de website, en ga naar ‘Mijn veilingen’ waar u de veiling aankopen één voor één aan uw winkelwagentje toe kunt voegen, om vervolgens door te klikken op ‘Ga naar Kassa’.

Let op! De link in de email naar de betaalpagina is slechts 24 uur geldig. Daarna kunt u nog betalen door in te loggen op onze website, en via ‘mijn account’ heeft u de mogelijkheid om een bedrag in uw account te storten ter grootte van de aankoop. Bij uw zending zit dan nog wel de faktuur met daarop een uiterste betaaldatum; die kunt u dan uiteraard negeren.