Algemenevoorwaarden

Bestellen
Zodra u een bestelling heeft gedaan via onze website ontvangt u automatisch een bevestiging per e-mail. Als u geen bevestiging krijgt is de order niet goed ontvangen. Alle bestellingen worden verwerkt op volgorde van binnenkomst. Als een artikel niet op voorraad is krijgt u dit toegezonden zodra het weer voorradig is, zonder extra verzendkosten. Als een artikel uitverkocht is laten wij u dat ook direct weten.

Een order annuleren
Het is mogelijk om een bestelling te annuleren zolang het nog niet is verpakt en verzendklaar gemaakt in ons magazijn in Denemarken. U kunt daarvoor het beste bellen met 010 - 820 0 870. Zorg dat u uw ordernummer bij de hand heeft.

Prijzen
Alle prijzen zoals gepubliceerd op onze website www.collectwereld.nl is gesteld in euros, en inclusief btw. Prijzen zijn onderhevig aan wijzigingen en correcties. Typefouten zijn voorbehouden.

Verzendkosten
Verzendingen binnen Nederland: voor losse bestellingen tot € 50 wordt € 2,50 verzendkosten berekend, bestellingen voor meer dan € 50 worden portvrij verstuurd. Voor abonnementszendingen zijn afwijkende voorwaarden van kracht. Alle zendingen worden vanuit Denemarken toegezonden. Voor leveringen in Nederland betekent dit een levertermijn van circa 5-8 werkdagen.

Verzendingen
Wij streven ernaar uw bestellingen zo snel mogelijk te verzenden, en in de volgorde van binnenkomst. Wij proberen elke dag de bestellingen die voor 12 uur ’s middags ontvangen zijn, nog diezelfde dag verpakt en gereed voor verzending te hebben. Zendingen worden vanuit ons magazijn in Denemarken verstuurd. Wij rekenen met een overkomsttermijn van 5 tot 8 werkdagen.

Retourneren en omruilen
Het kan natuurlijk gebeuren dat u niet tevreden bent met uw aankoop, en het liever retour stuurt; dat kan natuurlijk altijd. Alle artikelen die we verkopen vallen onder onze 14-dagen geld-terug-garantie. Meld uw retourzending telefonisch of per e-mail bij ons aan, en stuur het in de originele staat, degelijk verpakt en voldoende gefrankeerd retour, waarna wij uw rekening zullen crediteren en een eventuele betaling terug zullen storten.

Recht van reclamatie
Volgens de EU-richtlijnen heeft een consument twee jaar lang het recht om gebreken aan een artikel te reclameren als het om artikelen gaat die in de EU zijn aangeschaft. In aanvulling daarop kunnen er belangrijke verschillen zijn waar u recht op heeft, en aan welke verplichtingen u moet voldoen.
Het reclamatierecht is een statutair recht dat uw positie ten opzichte van de verkoper beschermt in het geval er iets mis is met het artikel. In beginsel heeft u daarmee het recht op reparatie, vervanging of teruggave van het aankoopbedrag. Ook als er in de leveringsvoorwaarden opmerkingen over gemaakt worden, kan dit recht u niet vervreemd worden.
Als er een gebrek aan het geleverde is, kunt u contact met ons opnemen.

Vrijwaringsclausule en onderhevigheid aan wijzigingen zonder voorafgaande melding
Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgen ontstaan door wijzigingen in belastingtarieven, verkeerde prijzen door druk- en correctiefouten, uitverkochte artikelen of welke uitblijving van leveringen ook veroorzaakt door een gebeurtenis redelijkerwijs buiten onze controle, inclusief maar niet beperkt tot brand, overstroming, storm, rellen, burgerlijke onrust, oorlog, nucleaire incidenten of terroristische activiteiten.